Wednesday, July 20, 2011

sedarlah wahai hamba Allah yang hina!

Ya Allah..betapa jauh diri ini meninggalkan Mu..

Begitu sombong dan angkuhnya diri ini…

Telah Engkau kurniakan hamba nikmat hidayah Mu itu…

Cuma hamba yang tidak pernah mensyukurinya…

Betapa orang lain sibuk mengejar Mu dan cintaMu..

Aku pula sibuk melayani nafsu dan meninggalkan syariatMu..

Entah keberapa kalinya diri ini tergelincir dari jalanMu Ya Allah..

Tapi, tiap kali itu aku terasa Engkau sentiasa menyelamatkan ku dari terus 
hanyut melayan nafsu dan tersesat dalam rimba duniawi..

Ya Allah, janganlah Engkau ambil nyawaku tatkala aku tergelincir dari jalanMu..

Izinkan aku menyentuh cintaMu…

Aku hanya hamba yang hina yang amat memerlukan cinta dan kasih sayangMu…

Kuatkanlah hati ku…Tetapkanlah daku pada jalanMu…

Izinkanlah aku terus menggengam hidayah Mu ini…

Jadikanlah aku hamba yang bersyukur dengan nikmat dan kurniaanMu…

Kuatkanlah hatiku untuk melawan nafsu dan syaitan durjana…

Kuatkanlah semangatku untuk terus bermujahadah…

Aku ingin bahagia di dunia dan di akhirat sana…Ya Allah..

No comments:

Post a Comment