Thursday, July 25, 2013

Persiapan baby...=)

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, kita masih di beri kesempatan untuk meneruskan kehidupan di dunia yang sementara ni. Alhamdulllah juga kita masih diberi peluang oleh Allah untuk berada di bulan Ramadhan yang mulia ini. 

Sepanjang bulan Ramadhan yang berlalu ni, ana tak berpeluang menunaikan solat sunat terawikh kat surau. Walaupun surau hanya kat depan rumah. Ana cuma buat solat sunat terawikh di rumah sahaja sebab keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan. Ana bukan la sakit. Cuma sejak sarat mengandung ni ana tak boleh berdiri lama n asyik pitam. So, ana minta kebenaran dari zauj untuk berada di rumah sahaja walaupun zauj galakkan ana ke surau. Ana tak nak ambil risiko. Tambahan pula sakit belakang ana makin menjadi-jadi. Kalau buat sendiri kat rumah, boleh la ana rehat-rehat dulu sebelum sambung rakaat yang seterusnya tu. Apa-apa pun ana bersyukur sebab masih mampu buat solat sunat terawikh di rumah walaupun lambat-lambat n penat sikit.

Btw, Hari ni ana dapat panggilan dari Klinik Kesihatan Bagan Serai. Mereka minta ana g ambik surat appointment dengan doktor pakar di Hospital Taiping. Hari Isnin ni appointment tu. Kesian kat zauj kena tinggal keje sehari sebab nak temankan ana ke hospital. Walaupun ana dah bagitau kat dia ana boleh g dengan kakak ipar n mak mertua je. Tapi dia berkeras gak nak ikot sama. Ana cakap je sebenarnya, padahal, ana pun tak sanggup nak ke sana tanpa dia. hehehe. Mana taknya, sepanjang ana pregnant ni, semua appointment dengan doktor atau check up biasa kat klinik, semuanya dia ada. hehe.

Sebenarnya entry ni nak cite pasal persiapaan menyambut baby yang bakal lahir ni, tapi dah melalut cite pasal laen plak. huhuhu. Kitorang beli barang-barang baby sebelum puasa lagi. Yela, ni kan cucu sulong kat sini. Semua benda tak ada. Semuanya kena beli baru. Barang-barang ni plak kna shopping awal sebab takut ana tak larat nak kluar shopping masa puasa. Memang pun! Masa tak puasa pun tak larat. Masa puasa apatah lagi. 

Ni antara barang-barang yang kami beli. Kami beli yang penting-penting dulu. Barang-barang yang nak di bawa ke hospitak khususnya. Masa gi shopping barang-barang baby ni, excitednya!!Tak payah cakap la. Semua org pun excited n pening nak memilih.huhuhu


Ni adalah sarung kaki n sarung tangan baby. Comel-comel sume nya. Geram sangat taw!!!



Ni plak topi sepasang dengan sarung tangan n sarung kaki. Mak mertua ana kata sesuai nk di pakai masa nak check up baby kat klinik n masa nak keluar hospital nanti. Comel kan?




Ni antara baju baby yang newborn punya, Yang nak bawa gi hospital. Ada lagi baju lain. Malas nak ambik gambar. Hhehe.



Ni plak wet tissue. Guna untuk bersihkan baby la nanti.hehehe


Yang ni mesti semua orang tahu. heheh. Saiz newborn. Tecik jer. Comel bangat!!!!


Ni barang-barang yang dah siap pack dalam beg untuk dibawa ke hospital. Kena la siapkan awal-awal. Kot-kot baby nak keluar awal. Tak sabar nak jumpa umi n abi dia.hehhehe


Last sekali, ni beg baby yang nak di bawa ke hospital. Di sponsor oleh adik ipar ana aka bakal auntie.hehehe. Ni beg baby jer, beg umi yang lain plak.huhu

Tu jela gambar-gambar yang boleh diambil. Lain-lain barang pun ada beli jugak cam tilam, kelambu n lain-lain.

Bila tengok barang-barang baby, lagi tak sabar nak tunggu anak umi ni keluar. Tak sabar nak guna sume barang-barang ni.

Semoga semuanya selamat. InsyaALLAH...=)

2 comments:

  1. semoga dipermudahkan ye sayang.. amin... jaga diri tau.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ain ke ni....InsyaAllah..amin...harap-harap begitulah...

      Delete