Monday, July 22, 2013

Alahai anak umi.........................

Assalamualaikum....

Sudah hampir separuh dari bulan Ramdhan berlalu. Begitu cepat masa berlalu. Petang tadi selepas zauj balik keje n berehat sebentar, ana bersama-sama zauj, mak mertua dan kakak ipar pergi ke klinik untuk check kandungan ana. Sepatutnya besok tarikh temujanjinya, tapi, kerana mak mertua ana tak sabar n risau sebab ana selalu mengadu sakit pinggang, kami pergi juga hari ni. Bila nurse tanya, kenapa datang hari ni sedangkan tarikh dalam buku kata esok, ana bagi alasan ana ada hal besok. huhuhu

Setelah di periksa, seperti yang selalunya yang di ungkit, masalah baby ana kecik dari umur sebenarnya. Sepatutnya, dia dah masuk 37 mnggu, tapi, saiznya baru saja 35 minggu. Ana di minta berjumpa doktor n doktor kat klinik tu kata dia tak boleh buat apa sebab masa kat Kelantan ari tu, kes ana nih dah dibawa ke doktor pakar, so, kat sini pun ana kena refer kat doktor pakar kat Hospital Taiping.

Doktor kat klinik tu akan hubungi ana untuk maklumkan tarikh temujanji dengan pakar nanti. Ana dah tak larat dah sebenarnya. Asyik kena gi klinik n hospital je. Sebelum ni ana letak harapan juga dan selalu fikir baby dalam perut ni akan keluar awal n kalau ikutkan jangkaan doktor dari swasta ari tu, katanya masa 37 minggu mungkin ana akan bersalin. Lagi besar la harapan ana, zauj n keluarga zauj ni. Yela, masing-masing dah tak sabar nak jumpa ngn si kecil ni.

Tapi, bila banyak masalah mcam ni, ana jadi dah malas nak fikir. Biarlah Allah yang tentukan bila dia nak keluar. N dia pasti akan keluar juga kan. Jadi tak perlulah ana nak fikir teruk-teruk sal bersalin ni. Ana serahkan saja. Kita tunggu dan lihat je la bila dia nak keluar. Masa akan berlalu dengan pantas nya. 9 bulan berlalu pun kejap je. Ni kan 3-4 minggu lagi.  Sabar itu separuh dripada iman. So, bersabar je la kan. Yang penting, anak umi sihat n selamat sama ada dalam perut umi atau masa keluar nanti.


No comments:

Post a Comment