Saturday, October 20, 2012

[Cont.....2]

Hari itu buat pertama kali dalam hidup ana naik ambulan untuk dihantar ke Hospital Tanah Merah dengan keadaan terbaring atas katil. Nurse dan pemandu ambulan tolak katil ana masuk dalam ambulans, tak kena jalan. Macam orang yang sakit tenat.

Tiba di hospital, ana terus dimasukkan ke bilik untuk diperiksa. Terdapat beberapa orang pesakit lain dalam bilik tersebut dan beberapa orang doktor. Tak lama kemudian, seorang nurse menghampiri dan memeriksa tekanan darah ana dan seorang doktor lelaki turut datang. Macam di hospital Jeli, bermacam-macam soalan ditanya.

Kemudian, doktor perempuan pula datang dan ana di scan sekali lagi di sini. Dan ana perlu pemeriksaan lanjut dan sekali lagi alhamdulillah, doktor perempuan yang memeriksa. Alhamdulillah sekali lagi, katanya semuanya dah keluar dan ana perlu di scan untuk kali ke-3 oleh doktor yang lebih senior.

Lebih kurang 2 jam lebih menuggu, akhirnya doktor senior tersebut datang dan memperkenalkan diri sebagai Dr. Rohimi dan meminta kebenaran untuk scan perut ana. Selepas di scan, beliau mengesahkan semua dah keluar dan satu ayat yang diutarakan oleh beliau seolah-olah menyentap perasaan ana. Sedih!

" Complete miscarriage".

Pendek! Tetapi cukup menyakitkan.

Ana ditahan di wad untuk semalaman kerana keadaan ana perlu diawasi dan di pantau.

Ana disahkan keguguran setelah kandungan ana sudah mencecah 8 minggu.

1 comment:

  1. wa keguguran ke.. ttnya22 sjak bce post wa aritu.. sedihnye..huhu T_T xpe.. sabar ye wa.. mngkin blum masanya.. yakin ye.. Allah tahu apa yg tbaik. ^_^ isyaAllah ada rezeki lagi.. insyaAllah.. =)

    ReplyDelete